Pozycjonowanie sklepu internetowego Poznań

Stworzyłeś sklep internetowy i nic się nie dzieje? Mijają kolejne dni a nikt cały czas nie wysłał żadnego zapytania, a telefon milczy? Twoje ceny są konkurencyjne mimo to użytkownicy nie dokonują zakupu?

Błędne jest myślenie, że znalezienie odpowiedniego produktu i otworzenie sklepu internetowego to już gotowy biznes, który od pierwszego dnia będzie generował zyski. Można posiadać najlepszy produkt na świecie jednak jeżeli ludzie się o nim nie dowiedzą to go nie kupią.

Tworząc biznes w internecie należy wziąć pod uwagę, że bez pozycjonowania nie ma to obecnie sensu. Biorąc pod uwagę, że co 20 sec powstaje w Polsce nowa strona WWW to bez odpowiedniej reklamy są to kolejne krople w morzu innych witryn surfujących po sieci.

 

 

CZYM JEST POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO?

 

 

Pozycjonowanie SEO to szereg procesów, które należy wykonać aby wzbudzić większe zaufanie w oczach Google, dzięki czemu będzie on proponował swoim użytkownikom taką stronę wyżej w wynikach wyszukiwania. Efektem tego jest większa liczba odsłon strony, a co za tym idzie wzrost potencjalnej liczby klientów. Sklep, który na frazy związane z produktami wyświetla się na pierwszej stronie to sklep osiągający najwyższe wyniki sprzedaży.

 

 

CO ZROBIĆ ABY WYPOZYCJONOWAĆ SKLEP W GOOGLE?

 

 

Czynników, które decydują o tym czy sklep zostanie wypozycjonowany jest tak wiele, że można o nich rozmawiać godzinami. Dojście do wyników top 10 jest czasochłonne i tylko dzięki wiedzy oraz doświadczeniu specjalistów jest to możliwe. Chcąc pozycjonować się na własną rękę trzeba liczyć się z konsekwencjami, które w ostateczności mogą doprowadzić do usunięcia strony bądź nałożenia na nią kary ze strony Google.

 

 

OD CZEGO ZACZĄĆ POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO?

 

 

O tym czy sklep będzie sprzedawał czy nie zależy mnóstwo czynników i należy o nich pomyśleć przed jego otworzeniem. Zaczynając od nazwy sklepu, produktów, podstron, schematu budowy a kończąc na stworzeniu odpowiedniej ścieżki sprzedażowej. Wszystkie elementy muszą być ze sobą spójne tworząc jedną całość przyjazną dla użytkowników oraz dla robotów śledzących strony.

Istotną kwestią są nazwy katalogów wraz z linkami URL jakie do nich prowadzą. Kluczowe są także opisy dopasowane do każdego produktu. Należy je stworzyć w ten sposób aby były atrakcyjne dla klienta jak i dla przeglądarek. Nie jest to proste zadanie i warto je zlecić specjaliście.

 

 

STWÓRZ SKLEP, W KTÓRYM LUDZIE BĘDĄ CHCIELI KUPOWAĆ:

 

 

Wygląd sklepu internetowego jest tak samo istotny jak sklepu stacjonarnego. Często klient upiera się przy wyborze koloru, który do danej branży i tematyki po prostu nie pasuje, jednak bardzo przypadł mu do gustu. Jest to błąd.

Sklep przede wszystkim ma generować zyski. Aby tak się stało należy wpasować się w oczekiwania naszych potencjalnych klientów. Na chwile obecną użytkownicy od sklepu internetowego wymagają:

 

– responsywności;
– łatwej nawigacji;
– treści angażujące użytkownika;
– interesujący layout.

 

Te 4 punkty to absolutna konieczność. Dodatkowo należy uwzględnić:

 

1) CERTYFIKAT SSL

 

 

Dzięki niemu sklep internetowy zyska dodatkowe szyfrowanie stosowane m.in. w bankach. Użytkownik chętniej dokona zakupu na stronie, która jest zabezpieczona przed utrata danych niż na witrynie gdzie takiej funkcjonalności nie ma.

 

 

2) PROSTA DROGA ZAKUPOWA:

 

 

Szczególnie w przypadku gdy zakup ma być dokonany za pomocą telefonu. Coraz częściej możemy się spotkać z sytuacją, w której to użytkownik dokonuje zakupu jadąc pociągiem, pijąc kawę w restauracji czy siedząc w parku. Mimo, że większość z nas by się na to nie zdecydowała to jednak nie należy lekceważyć tej grupy osób. Osoba dokonująca zakupu w ten sposób oczkuje szybkiego ładowania się strony sklepu oraz łatwej drogi prowadzącej do koszyka. W związku z tym droga zakupowa powinna być jak najkrótsza tj.

 

– minimalna ilość przejść między stronami;
– krótki czas odpowiedzi serwera i ładowanie strony;
– inne czynności.

 

 

3) POPRAWNE NAZWY ADRESÓW URL:

 

 

Umożliwią one logiczne poruszanie się po stronie sklepu internetowego zarówno użytkownikom jak i robotom Google. Chodzi tu o to aby w przypadku sklepu odzieżowego link prowadzący do strony produktowej z butami nazywał się:

 

www.stronasklepuodzieżowego.pl/produkty/buty-do-biegania

 

zamiast:

 

www.stronasklepuodzieżowego.pl/198-product-random/980493820ifsdfs91

 

Należy starać się tworzyć linki w sposób, który będzie przydatny pod kątem pozycjonowania. Link posiadający w swoim adresie frazę kluczową będzie wyżej indeksowany od adresu z błędną nazwą.

 

 

4) PODZIEL SIĘ ZE SWOIMI KLIENTAMI WIEDZĄ:

 

 

Najlepiej za pośrednictwem Bloga prowadzonego w obrębie sklepu internetowego. Dzięki temu każdy nowy wpis będzie rozbudowywał witrynę o kolejne podstrony, a wpisy tam umieszczone będą pozyskiwały dodatkowe słowa kluczowe bądź wzmacniały miejsca obecnych.
Kolejnym atutem są sytuację, w których to użytkownik wszedł na stronę przeczytać artykuł o danym produkcie, a w efekcie decyduje się na jego zakup. Takie przypadki sprawiają, że stajemy się specjalistami, fachowcami w oczach klienta i jego poziom zaufania do naszej marki rośnie.

 

 

 

 

5) WYJDŹ Z PRODUKTEM DO KLIENTA:

 

Dzięki social mediom kontakt firmy z potencjalnym klientem został znacznie ułatwiony. Jest to idealne miejsce na promowanie wpisów umieszczonych w sekcji Blog. Dodatkowo umożliwiają one tworzenie różnych konkursów, które pomogą wejść firmie w interakcję z użytkownikiem. Popularnością cieszą się także kupony rabatowe promowane np.: za pomocą Facebook’a.

 

 

Dodaj komentarz