Jak pozycjonować sklep? Pierwsze kroki

Jak pozycjonować sklep? Pierwsze kroki

Wiele osób, które zaczynają biznes w internecie ma problem z dotarciem do klientów mimo że potencjalnie są ich ogromne ilości. Posiadanie sklepu internetowego na który nie jest sprowadzany ruch można porównać do takiego tradycyjnego, który ktoś postawił w środku lasu i liczy że klienci w końcu go znajdą. Jest to niemal nie możliwe.

Z czego to wynika?  Zazwyczaj z braku wiedzy na temat tego jak zacząć reklamować się w internecie, oraz jakie działania prowadzić w następnej kolejności.

Istnieje kilka form dotarcia do klienta w sieci są to między innymi:

  • Pozycjonowanie seo
  • Kampanie adwords
  • Kampanie social media np facebook
  • Marketing szeptany
  • Webinary

Dziś zajmiemy się pierwszym z wyżej wymienionych punktów czyli pozycjonowaniem sklepu internetowego.

Pierwszym etapem jest przeprowadzenie audytu jak również wybór odpowiednich słów kluczowych

Taki audyt powinien zawierać w sobie wskazówki odnoszące się do tego co należy zmienić w sklepie aby był zgodny z wytycznymi google, spełniał wymagania stawiane przez wyszukiwarkę.

Równocześnie  należy wybrać słowa kluczowe dlatego że audyt powinien zawierać zmiany, które opierają się właśnie o wybrane wcześniej frazy. W innym wypadku audyt będzie trzeba przeprowadzać dwa razy.

Jest to na tyle rozbudowane zagadnienie że więcej na temat możesz przeczytać TUTAJ.

Drugi etap czyli rozpoczęcie procesu pozycjonowania sklepu internetowego

W momencie gdy wybierzemy najlepsze słowa kluczowe dla naszego sklepu internetowego, przeprowadzimy dokładny audyt można rozpocząć proces pozycjonowania. Polega to na wprowadzeniu wszystkich wytycznych zawartych we wcześniej ustalonej strategii.

No więc od czego zacząć proces pozycjonowania:

Optymalizacja sklepu pod kątem wyszukiwarek – polega to na spełnieniu wszystkich wytycznych które stawia przed nami wyszukiwarka google. Elementy składowe optymalizacji to między innymi:

  • Ustawienie odpowiednich nagłówków
  • Opisanie zdjęć znacznikami alt
  • Ustawienie tytułu oraz opisu strony
  • Stworzenie samych unikalnych opisów produktów
  • Przyśpieszenie ładowania sklepu
  • Poprawa ewentualnych błędów w kodzie sklepu

Linkbuilding jest to proces polegający na zdobywaniu linków przychodzących do sklepu lecz jedynie takich, które oddają „odpowiednią moc”. Dodawanie nieodpowiednich linków może skończyć się karą od google w postaci ogromnych spadków lub nawet usunięcia sklepu z wyszukiwarki stąd też to zadanie może okazać się bardzo trudne dla początkującej osoby.

Skąd pozyskiwać linki?

  • Katalogi branżowe
  • Fora tematyczne
  • Z blogów tematycznych (na zasadach współpracy z blogerami)
  • Pisząc artykuły sponsorowane dla innych serwisów np „ranking najlepszych środków czystości”
  • Tworząc zaplecza (nie jest to metoda dla osób początkujących)
  • Z profili tworzonych oczywiście również na stronach powiązanych tematycznie ze sklepem

Metod pozyskiwania linków jest znacznie więcej natomiast najważniejsza nie jest ich ilość lecz jakość. W praktyce lepiej zdobyć 1 super mocny link niż  100 średnich lub 500 słabych.

 

 

Wyżej opisane procesy pozwolą nam zdobyć pierwszych potencjalnych klientów do naszego sklepu.

Należy jednak pamiętać że nie wydarzy się to z dnia na dzień – pozycjonowanie trwa często wiele miesięcy natomiast efekt końcowy jest więcej niż zadowalający. Zależy to przede wszystkim od wiedzy, doświadczenia pozycjonera.

Jeżeli planujesz pozycjonować sklep we własnym zakresie lepiej zdobądź całą potrzebną wiedzę gdyż jest wiele praktyk za które google może Cię srogo ukarać, wtedy cała praca związana z reklamą a także tworzeniem sklepu może pójść na marne co więcej pewnym jest że będzie to trwało dłużej a także prawdopodobnie sprowadzi znacznie mniej klientów.

Kolejnym etapem pozycjonowania sklepu jest udoskonalanie kampanii na podstawie zebranych statystyk i zmieniających się wytycznych googla. Sklep powinien być nieustannie optymalizowany, zmieniany, dostosowywany – dopiero wtedy zyski będą sięgały wysokiej granicy. Więcej na temat udoskonalania kampanii przeczytaj w artykule UDOSKONALANIE POZYCJONOWANIA.

 

 

Dodaj komentarz