Audyt sklepu, wybór słów kluczowych

AUDYT SEO SKLEPU / WYBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH:

Dobrze wykonany Audyt SEO ma na celu pokazanie miejsc, w których należy dokonać poprawek. Jest to obowiązkowy zabieg wykonywany przed procesem pozycjonowania ułatwiającym odpowiednią optymalizację oraz odpowiednią rozbudowę sklepu internetowego.

Audyt SEO jest także pierwszą rzeczą jaką wykonują agencje SEO po rozpoczęciu współpracy. Jego rezultatem jest szczegółowa analiza sklepu internetowego oraz przygotowanie gotowych rozwiązań mających na celu poprawienie wyników wyszukiwania strony.

CO POWIENIEN ZAWIERAĆ AUDYT SEO SKLEPU INTERNETOWEGO?

Audyt SEO powienin dać nam odpowiedź na pytania:

– jak długo istnieje analizowana domena;
– czy były na niej wcześniej prowadzone jakieś zabiegi marketingowe;
– jak długo obecny sklep internetowy znajduję się na tej domenie.

Po zebraniu informacji na ten temat agencja SEO ma podstawy do planowania kolejnych działań przy pozycjonowaniu sklepu.

1) WSKAŹNIK OPTYMALIZACJI SKLEPU INTERNETOWEGO:

Jest to wynik składowych najważniejszych procesów wpływających na ocenę sklepu przez algorytm wyszukiwarki. Najważniejsze z nich to:

– Domain Authority;
– MozTrust
– Page Authority;
– Page Speed
– TrustFlow

Agencja SEO nie powinna polegać na jednym narzędziu. Wyniki powinny być zebrane przez kilka narzędzi ale nie mogą być zbytnio rozbieżne. Zebrane informacje będą dokładną wskazówką do tego jak zoptymalizować sklep i w jakich obszarach zmiany powinny być wporwadzone w pierwszej kolejności.

2) WERSJA MOBILNA STRONY SKLEPU INTERNETOWEGO:

W skład audytu musi wchodzić szczegółowy raport dotyczący wygody przeglądania sklepu internetowego na urządzeniach mobilnych. Jest to ważne pod kątem algorytmów, które częściej polecają użytkownikom strony sklepów odpowiednio dostosowanych do funkcjonowania własnie na smartfonach, tabletach. Jednocześnie sklepy, które nie są responsywne będą karane gorszymi pozycjami. Wszystko to sprawia, że audyt SEO jest niezbędny.

3) META OPISY

Stanowią one element treści sklepu internetowego, które nie znajdują się na stronie, a opisują to co możemy na niej znaleźć. Odpowiednie ustawienie meta tagów to podstawa działania SEO. Zaniedbanie tego procesu może być przyczyną braku wzrostu pozycji bądź ich ciągły spadek. Audyt SEO powinien zawierać szczegółowe informacje na temat wszystkich meta opisów umieszczonych w obrębie sklepu takich jak :

– tytuł sklepu internetowego;
– opis sklepu;
– słowa kluczowe zawarte na stronie internetowej;
– nagłówki
– wyróżnienia
– alt

4) ANALIZA ADRESÓW URL

Kolejną podstawą audytu SEO jest zbadanie poprawności nazw adresów URL sklepu internetowego. Poprawna konstrukcja linków powoduje, że nawigacja strony jest bardziej intuicyjna nie tylko dla użytkownika ale także dla robota Google. Tworzenie dopasowanych nazw zamiast randomowych jest doceniane w oczaach algorytmów i owocuje wzrostem pozycji.

5) ANALIZA KONKURENCYJNYCH SKLEPÓW INTERNETOWYCH:

Dzięki temu będzie wiadomo w jakim miejscu znajduje się obecnie sklep internetowy na tle konkurencji oraz ile czasu i pracy będzie potrzebne na dogonienie liderów wśród danej branży. Ułatwi także określenie terminu pojawienia się pierwszych widocznych efektów pozycjonowania SEO.

Zdarzają się przypadki, w których liczba konkurencji na daną frazę jest tak duża i silna, że dopiero po wykonanym audycie jesteśmy w stanie przemyśleć obecną strategię i dostosować się do sytuacji panującej na rynku internetowym.

6) ANALIZA LINKÓW DOFOLLOW:

Dobrej jakości linki przychodzące powodują, że nasza strona rośnie w wynikach wyszukiwania na wcześniej wybrane frazy. Z raportu będzie wynikało jak dużo linków prowadzi do naszego sklepu, z jakich domen one pochodzą oraz jaka jest ich jakość.

7) ANALIZA SOCIAL MEDIA:

Działania prowadzone na portalach społecznościowych cieszą się dużą popularnością ponieważ jest to proste źródło jakościowych linków. Z audytu będzie wynikało z jakich portali te linki pochodzą oraz jak można urozmaicić promocję marki w mediach społecznościowych aby zwrócić na siebie uwagę użytkownika.

8) ANALIZA SŁÓW KLUCZOWYCH:

Odpowiednie dobranie słów kluczowych, które mają największą wyszukiwalność i w dużym stopniu przyczynią się do wzrostu sprzedaży firmy to esencja pozycjonowania stron sklepów internetowych. Audyt powinien być odpowiedzią na pytanie: Jakie słowa kluczowe są obecnie zaindeksowane oraz jakie mają potencjał na tyle aby je zacząć wprowadzać w top 10 rankingu Google.

JAK WYBRAĆ SŁOWA KLUCZOWE?

– WYPISZ NAZWY SWOICH PRODUKTÓW I USŁUG:

Jest to najbardziej efektywny sposób tworzenia listy słów kluczowych na jakie będziemy pozycjonować sklep internetowy. Warto dodać także frazę związaną z lokalizacją na jakiej prowadzimy swój biznes. Oczywiście tyczy się to tylko sklepów, które swoją działalność prowadzą na wyznaczonym terenie.

Poniżej przedstawiamy zestawienie kilku słów kluczowych w zależności od branży:

PRZYKŁAD A: sklep internetowy z ubraniami
a) spodnie do biegania Poznań
b) bluza z kapturem Poznań
c) t-shirt damski Poznań

PRZYKŁAD B: sklep internetowy z RTV
a) telewizor sony 45 cali
b) słuchawki douszne JBL
c) samsung galaxy s9

– WYKORZYSTAJ NARZĘDZIA UŁATWIAJĄCE DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH

Polecamy skorzystanie z narzędzia od Google czyli planner słów kluczowych. Wystarczy wpisać interesujące nas słowo kluczowe a program sam dobierze listę słów pokrewnych, powiązanych z branżą. Korzystnie z niego jest bardzo proste i intuicyjne a przy tym pokazuję liczbę wyszukań w danym miesiącu konkretnej frazy. Da to informację czy faktycznie będzie ona generowała ruch na stronie, który pozwoli na zwiększenie zysków sklepu internetowego.

Bardzo ważną kwestią, o której należy pamiętać przy doborze słów kluczowych jest ich konkurencyjność. Od niej będzie zależała finalna cena pozycjonowania sklepu internetowego oraz czas potrzebny na wprowadzenie tych fraz w top 10. Niestety dokładną ocenę konkurencji jest w stanie wykonać tylko specjalista w zakresie SEO posiadający doświadczenie na tym polu.
Czynniki, które mają wpływ na konkurencyjność to:

– branża;
– liczba sklepów internetowych powiązanych tematycznie;
– ilość sklepów internetowych zoptymalizowanych pod kątem SEO;
– jakość i ilość linków dofollow prowadzących do sklepów internetowych konkurencji.

CZY AUDYT SEO SKLEPU INTERNETOWEGO JEST POTRZEBNY?

Jest to rzecz, która warto wykonać szczególnie jeżeli sprzedaż prowadzimy tylko w sklepie internetowym. Dobrze wykonany audyt SEO jest jak przegląd techniczny samochodu. Dzięki niemu wiemy co należy naprawić, ile to będzie kosztowało oraz jak długo. Dysponując takim raportem, można kontrolować czy działania wprowadzane przez agencje SEO są realizowane zgodnie z ustaleniami.

KIEDY JEST NAJLEPSZY MOMENT NA PRZEPROWADZENIE AUDYTU SEO?

Mimo, że branża e-commerce rozwija się coraz prężniej w Polsce to mimo to wdrażanie procesów związanych z SEO jest wciąż zaniedbywane. Niestety samo stworzenie sklepu internetowego to dopiero początek. Bez odpowiedniej strategii polegającej na zyskaniu widoczności w internecie nasza strona będzie po prostu kolejną witryną w internetowym oceanie.
Działania związane z SEO najlepiej planować już w trakcie tworzenia strony sklepu internetowego. Audyt jest niezbędny w momencie gdy zmieniamy firmę odpowiedzialną za pozycjonowanie bądź chcemy się upewnić, że prowadzone działania przyczyniają się do realizacji założonych wcześniej celów.

Dodaj komentarz